כבר עשרות שנים שרכבת ישראל עובדת הרבה מדי שבת

דוד קורצוייל 1 Comment on כבר עשרות שנים שרכבת ישראל עובדת הרבה מדי שבת

צפריר: "כל הגורמים ידעו על היקף העבודות ולא הסתרנו מאומה וכאשר קיבלנו הנחיה להקפיא את העבודות כך נהגנו" • הנגבי: "נתניהו חושב איך לקדם את מהפכת התחבורה בלי לפגוע בצורה של קנתור והתרסה"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר אומר הערב לאבי מימרן במהדורה המרכזית כי רכבת ישראל הינו גוף ממשלתי שפועל אך לפי החוק וכל עוד יש לההיתרים לעבוד ביום העבודה השבועי כך אנו פועלים אלא אם הממונים, קרי משרד העבודה, מבטלים לנו את האישור ואנו מבטלים את העבודות. אנחנו פועלים שנים במהלך סופי שבוע לעבודות תחזוקה, בטחון ופיתוח – אם לא מבצעים את זה בסופי שבוע ניאלץ להשבית רכבת ליממה שלמה.

"האנשים התכנסו, ישבו שרים בכירים ודנו ולא התקבלו כל החלטות. גם לו היו מתקבלות החלטות, את ההחלטה צריך לקבל הגורם הרשמי במשרד העבודה".

אז מה היה בשבת האחרונה?

תכננו עבודות לשבת וקבלנו לזה היתר. כל הגורמים ידעו על היקף העבודות ולא הסתרנו מאומה וכאשר קיבלנו הנחיה להקפיא את העבודות כך נהגנו.

מי נתן את ההוראה?

אני קיבלתי הנחיה ממנכ"לית משרד התחבורה.

יהיו שיגידו שבגלל שאתה מסיים התפקיד אתה לא חושש לדבר

אני לא אמרתי דבר נגד לשכת נתניהו. אני ניהלתי את הרכבת 5 שנים באופן מקצועי וישר. אני לא אדם שבגלל סיום התפקיד משנה ממנהגי.

אחת לכמה שבתות אתם עובדים?

אנחנו עובדים בכל שבת. כבר עשרות שנים. הרכבת כובדת כמעט 24 שעות ביממה ובכל שבת יש לנו בין 10 ל-20 עבודות.

איך הסתרתם את זה?

איננו מסתירים דבר. זה חלק מהסטטוס קוו שנמשך כבר שנים רבות.

העבודות הן מקצועיות או שזה פיקוח נפש?

אנחנו לא משתמשים במושג פיקוח נפש. בפרוייקטים גדולים אנו נדרשים לאישורי משטרה. שבוע שעבר חסמנו את נתיבי איילון בשבת והמשטרה דברה על נזק עצום לו זה יהיה בימות החול. אצלנו משתמשים במונחים מקצועיים.

לעומתו, השר צחי הנגבי אומר לאבי מימרן במהדורה המרכזית כי הושגה הבנה שמתוך 2 מתחמים בהם משרד התחבורה ביקש לעבוד בשבת רק שלושה הם בעלי חשיבות ייחודית, ולכל 17 המקומות האחרים ניתן למצוא חלופות.

ביום שישי נודע למשרד רה"מ כי משרד התחבורה חזר בו מהקבלות, בנוסף נשמע כי משרד התחבורה הודיעו על השבתה יזומה ל-8 ימים בעוד חודשיים. זה גרם להרבה סימני שאלה וראש הממשלה הנחה לאתר את המידע הרלוונטי ולקבל החלטה.

יש בהרבה מקומות עבודות, בצבא ובמשטרה. משמרים את הסטטוס קוו שחלק ממנו הוא שמעת לעשת מתבצעות עבודות גם בשבת. כאן הייתה הפרה של מחויבות שניתנה למפלגות החרדיות על ידי שר התחבורה.

חשבו לפטר את השר כץ?

האם זה חלף במוחו של רה"מ? אין לי מושג. אבל זה לא עיקר מעיניו. הוא חושב איך לקדם את מהפכת התחבורה שמצעידה את ישראל לפסגות חדשות ומצד שני לא לפגוע בציבור שומרי השבת ולא בצורה של קנתור והתרסה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הוא מצד ימין דומה ל מוישה לאופר